Vážíme si toho, že jste si vybrali Vilu Vančurovu o.p.s. jako místo, kde chcete trávit svůj život. Aby jste se stali našimi žadateli je potřeba splnit následující:
1. Vybrat si odpovídající sociální službu:
2. Vyplnit Žádost o sociální službu, její součástí je formulář pro praktického lékaře: Vyjádření lékaře o zdravotním stavu zájemce. Formuláře jsou dostupné na internetových stránkách, v recepci zařízení nebo kanceláři sociální pracovnice.
3. Vyplněnou a podepsanou Žádost o sociální službu spolu s Vyjádřením lékaře a přílohami doručit sociální pracovnici. Můžete je poslat poštou na adresu zařízení nebo přinést osobně a předat na recepci.
Pokud si nebudete vědět s čímkoliv rady, můžete si domluvit schůzku se sociální pracovnicí, která vyřizuje žádosti o přijetí.
Po doručení žádosti, která je doložena potřebnou dokumentací se sejde sociální komise (ředitel, sociální pracovnice, vrchní sestra) a projednají, zda Vaše žádost odpovídá požadované soc. službě (viz. Poslání a Cíle – cílová skupina).
Kompletní přijatou žádost oboduje sociální komise dle předem stanovených kritérií. Při bodování posuzujeme následující oblasti:
Obdržíte Oznámení o zařazení/nezařazení do evidence na požadovanou sociální službu. Následně se s Vámi sociální pracovnice spojí a dohodne si s Vámi termín sociálního šetření. Sociální šetření může proběhnout v místě Vašeho pobytu nebo v našem zařízení. Sociální šetření slouží ke zjištění informací o Vaší nepříznivé sociální situaci, jakou pomoc potřebujete v péči o Vaší osobu, zda je ve Vašem okolí někdo, kdo Vám ji může poskytnout, jaká jsou Vaše očekávání od služby. Za nepříznivou sociální situaci považujeme stav, kdy senior z důvodu snížené soběstačnosti způsobené věkem a zdravotním stavem, nemůže vést samostatný život ve svém domově, potřebuje pravidelnou podporu a pomoc při zajištění svých potřeb a zároveň tuto péči nelze zajistit dostupnými terénními službami nebo péčí rodinných příslušníků či blízkých osob.
Je-li volná kapacita, může být s Vámi sepsána Smlouva o poskytnutí soc. služby.
Jakmile se uvolní místo, sociální komise projednává žádosti dle kritérií pro příjem klienta a to dle aktuálního stavu volných míst (na 1lůžkových, 2 lůžkových pokojích), posuzuje možné soužití žadatele se svým spolubydlícím, dle možných kontraindikací k přijetí do pobytové sociální služby.
Je-li pro Vás vhodné místo k přijetí, sociální pracovnice Vás nebo kontaktní osobu, (kterou jste si v žádosti určili), vyzve telefonicky k nástupu. Domluví si s Vámi a s kontaktní osobou termín návštěvy, na které Vám zodpoví Vaše případné dotazy. Pokud klient souhlasí s podmínkami přijetí do Domova pro seniory, sociální pracovnice s ním a s plátcem služeb, je-li odlišný od klienta, sepíše „Smlouvu o poskytnutí služby sociální péče ve Vila Vančurova o.p.s. – Domově pro seniory, Domově se zvláštním režimem nebo Odlehčovací službě“ na pobyt. V odůvodněných případech sepíše sociální pracovnice smlouvu s klientem/plátcem služeb v den přijetí do Domova pro seniory.
Sociálním pracovníkem je klientovi založen sociální spis, jehož obsahem jsou i uložené smlouvy.
Nástup probíhá v pracovní dny mezi 9.00 – 10.00 hod. Klient je po příjezdu do Domova pro seniory přivítán sociálním pracovníkem a pracovníkem týmu v přímé péči a uveden do pokoje, který bude obývat. Pokud se jedná o vícelůžkový pokoj, je klient představen spolubydlícím. Pracovník klienta seznámí s obsluhou signalizačního zařízení, ukáže mu koupelnu a toaletu a úložné prostory. Klient je dále seznámen s obvyklým chodem života na oddělení a proveden oddělením s vysvětlením, kde se nachází jaké prostory.
Samotné ubytování provede klient za pomoci buď rodinných příslušníků, nebo personálu oddělení.
Zdravotní sestra vyplní s klientem, popř. jeho rodinou, vstupní ošetřovatelské vyšetření. Převezme léky a kompenzační pomůcky (např. pomůcky pro inkontinenci). Domluví termín přeregistrování k našemu lékaři.
Do tří dnů od nástupu je klient proveden objektem Domova pro seniory, opět s vysvětlením, kde se nachází konkrétní prostory a jak je může využít. Klient je dále navštíven aktivizačním pracovníkem, který jej seznámí s aktivizačními programy a s dalšími možnostmi kulturních, společenských a zájmových aktivit.
Během prvního měsíce sestaví klíčový pracovník s klientem individuální plán péče, na základě jeho potřeb a schopností.
Na zpracování individuálního plánu se podílí: klient, podle přání klienta rodinný příslušník či blízká osoba, klíčový pracovník, zdravotní sestra, sociální pracovnice, vrchní sestra, aktivizační pracovník.
Komplexní individuální plán klienta má 3 části – základní (vstupní přání uvedeno v Rozsahu požadovaných činností, příloze smlouvy klienta), plán péče a osobní cíle klienta.
Blíže život ve Vile Vančurově upravuje domácí řád.
Zdravotní péči poskytujeme našim klientům na základě indikace lékaře prostřednictvím vlastních plně kvalifikovaných zdravotnických pracovníků v době od 7.00 do 19.00 hodin. Akutní zdravotní péči v nočních hodinách zajišťuje Rychlá záchranná služba na základě telefonické výzvy vyškolených a kvalifikovaných pracovníků v přímé péči, kteří jsou k dispozici nepřetržitě 24 hod.
Zdravotní sestry vychystávají a podávají léčivé přípravky v různých formách, aplikaci inzulínu, převazy, měření fyziologických hodnot, hodnocení rizika vzniku dekubitů, dehydratace a pádů. Dále provádíme aktivizační cvičení jako prevenci imobilizačního syndromu.
Ošetřovatelskou péči provádíme v úzké spolupráci se zdravotnickými pracovníky prostřednictvím pracovníků přímé péče (pečovatelů).
Lékařskou péči zajišťujeme prostřednictvím praktického lékaře, vizitou 1x měsíčně na pokojích klientů. V případě potřeby zajišťujeme vyšetření a ošetření ve zdravotnickém zařízení nebo jiné odborné ambulanci a objednáváme na převoz sanitku. Doprovod k odborným lékařům mimo naše zařízení zajišťuje personál nebo rodinný příslušník.
Klientovi je zapůjčeno přenosné bezpečnostní tlačítko, kterým si může přivolat pomoc personálu v případě zhoršení zdravotního stavu.
a) zdravotní stav osoby vyžaduje poskytnutí ústavní péče ve zdravotnickém zařízení,
b) osoba není schopna pobytu v zařízení sociálních služeb z důvodu akutní infekční nemoci, nebo
c) chování osoby by z důvodu duševní poruchy závažným způsobem narušovalo kolektivní soužití; to neplatí, jde-li o poskytnutí pobytové sociální služby v domově se zvláštním režimem.